High Holdback.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Het is weer winter! De gebieden zijn beladen met sneeuw, de meren en rivieren zijn bevroren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Semi-wilde kuddes. ~ idee.

+4
Sultan
June
Amani
Sputnick
8 plaatsers

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 2 van 2]

26Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 4:34 pm

Aurum

Aurum

Ik denk dat ik ook een hengstje aan ga maken, en een kudde aanvragen.
Maar ik welk seizoen/tijdstip worden de jonge paarden uit de kudde gehaald?

27Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 5:11 pm

Assassin

Assassin

niet mijn idee pikken.. Surprised

28Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 5:31 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Zomer. ;3 Want dan zijn alle pas geboren veulens net een maand of twee oud ofzo. ;3 Maar dan zijn zo ie zo de meeste veulens al geboren. ;3

https://highholdback.actieforum.com

29Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 9:23 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

nog 1 ding, zijn het meerderen? dan is het wel zoiets van goed slecht neutraal ofzo? dan heb je ook meer kans op leiderschap of wat dan ook?

30Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. wo okt 05, 2011 5:43 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

In het begin wil ik maar één kudde. En er is een onderscheid tussen goed/neutraal/slecht. MISSCHIEN, komt dat later. Natuurlijk kan het ene paard wat moordlustiger dan de ander, maar je snap je?

https://highholdback.actieforum.com

31Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:03 pm

Alex

Alex
Moderator
Moderator

Ik vind het misschien beter als er geen onderscheid tussen slecht en goed enzow komt.
Dat is mijn mening, omdat je het zo realistisch mogelijk wil houden, en door slecht goied en neutraal toe te voegen word het minder realistisch.
En, meestal word dat op paarden RPGs gedaan, met alleen wilde paarden, dus ja, maar dat si mijn mening. Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 3684740496

32Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:09 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Dat dacht is dus ook. Ik wil dus nu eerst geen onderscheid maken, maar de een heeft wat andere karakter trekken dan andere paarden. Ik zou hier ook graag willen dat een paard meer gaat spreken met zijn lichaamstaal, en niet alleen met hun stem. Maar het word heel moeilijk zonder stem, dus paarden kunnen wel met elkaar praten, maar dan weer niet met mensen. Zei kunnen elkaar niet verstaan. Een 'tam' paard kent dan wel enkele woorden van een mens, maar gewoon omdat ze daarmee zijn opgevoed. Ach ja, snappie?

https://highholdback.actieforum.com

33Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:15 pm

Alex

Alex
Moderator
Moderator

Ja, dan heb ik een idee, hoewel dat wel wat tijd in beslag zal nemen.
Misschien kun je dan doen dat de wilde paarden mogen praten, maar niet te veel, en dan wat meer op de lichaamstaal van het paard gaan letten.
Hoewel niet iedereen zal weten hoe en wat, dus zou er misschien iets kunnen komen van informatie daarover.
Mara ja, dat neemt wel nogal wat tijd in beslag, dus ja

EDIT:
Ik weet dat het natuurlijk niet enorm realistisch kan zijn, maar wat ik zelf niet wist is dit:
Hinniken doen wilde paarden alleen in
uiterste noodsituaties.

Maar ja, ook had je volgens mij gezegd hengsten als leiders gewild, waar ik aan dacht toen ik het op wikipedia weer las was dit:

De 'familiekudde' wordt geleid door een oudere, ervaren merrie.

Nou, ja, zoals ik al zei, je kunt niet alles zo realistisch mogelijk doen, maar ik zeg het maar even. Volgens mij was het toch zo dat de alfamerrie de kudde leidde, en ook altijd voorop liep met rondtrekken. En de alfahengst, de merrie daarbij helpt en achteraan loopt met rondtrekken om een oogje in het zeil te houden, ach ja, ik kan het fout hebben. Maar ja, ik dacht zeker van de dingen waarvan ik het zeker wist, dat ik die even zeg, misschien kun je het gebruiken om in het idee te verwerken. Wink

34Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:34 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Het klopt dat een oude ervaren merrie de leiding heeft, en hengsten een oogje in het zeil houden. Maar het is zo moeilijk om alles zo realistisch te houden. We kunnen doen dat leiders alleen merries mogen zijn, maar dan gaan leden die een hengst hebben, en ook een kudde willen leiden ook zo zeuren van 'Ja, maar waarom dan niet?' Al dat soort dingen. Hinniken is gewoon wel handig om kudde mededelingen te houden enzovoorts. Hoe moet het anders. Ik vind dat realistisch moet blijven ja, maar het is zo moeilijk om het groots te doen.

https://highholdback.actieforum.com

35Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:39 pm

Alex

Alex
Moderator
Moderator

Ja, dat snap ik ook, daarom zeg ik ook dat het lastig is alles realistisch te houden. Maar met dat hinniken bedoel ik dat er vaak word gedaan dat ik zeg maar/
Pietje: hinnikt naar jantje
jantje: hinnikt terug en loopt vrolijk op pietje af
oke, dit is een vaag voorbeeld, maar snappie? Hoewel het niet veel uitmaakt of zo,
oke, ik ben zeurderig bezig, maar dat betekent niet dat ik vidn dat er iets veranderd moet worden hoowr, ik wou het even zeggen Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 4049476019

36Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. vr okt 07, 2011 5:40 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Ja, zo moet het ook niet.. Maar ik zal er later op in gaan, nu moet ik gaan.
Nou, nu kan ik weer.

Ik vind dat het paard houden van anderen, en anderen haten mag. Maar ik bedoel, paarden kunnen niet grijnzen, glimlachen en of wenkbrauwen optrekken, omdat paarden deze niet hebben. Ik vind dat uitdrukkingen op het gezicht niet kan, behalve dan oren naar achter, tanden ontbloten, je weet het. Zoals paarden andere het duidelijk maken aan een ander dat ze het níét leuk vinden, of juist wel. Het voorbeeld dat jij geeft, vind ik op zich wel kunnen. Maar je hebt gelijk, een paard hinnikt niet erg vaak. Maar, ik snap je punt. Maar anders wordt het gewoon te moeilijk als je iemand bij je wilt hebben. Realistisch moet het blijven, en niet te groot worden snap je. Maar ik vind dat het door de kuddes, en dat je een wild én tam paard kun zijn aantrekkelijker overkomen. Dan heb je drie keuzes, en dat maakt mensen dat ze elke keuze moeten uitproberen, actief blijven, etc. Soms kan het dat iemand dan een account over het hoofd ziet, maar dat ach. Soms heb je meer plezier om dat persoon te spelen dan de ander. Maar nu begin ik over iets heel anders, maar snap je het zo ongeveer?

https://highholdback.actieforum.com

37Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. za okt 08, 2011 9:51 am

Alex

Alex
Moderator
Moderator

Ik snap je hoor. Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 3808296037
Zo'n gedachte had ik ook al.

38Semi-wilde kuddes. ~ idee. - Pagina 2 Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. za okt 08, 2011 2:14 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Zo gebeurd het dus. ;3

https://highholdback.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 2 van 2]

Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum