High Holdback.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Het is weer winter! De gebieden zijn beladen met sneeuw, de meren en rivieren zijn bevroren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Semi-wilde kuddes. ~ idee.

+4
Sultan
June
Amani
Sputnick
8 plaatsers

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 2]

1Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Semi-wilde kuddes. ~ idee. ma aug 15, 2011 8:48 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Ik heb dit idee bedacht omdat ik vond dat de paarden ook een groep konden vormen om het spel nog wat meer aantrekkelijk te maken. Maar toch wilde ik even wachten omdat er nog weinig leden waren, en misschien eerst beter was om de stallen op te zetten. Aangezien er al twee stal aanvragen zijn (die zeker worden uitgevoerd), en ik er in totaal drie wil vond ik het nu goed om het idee op te zetten.

~ Het idee.
Ik wilde dus dat paarden net zoals de mensen een groep op kunnen zetten. Semi wilde kuddes zijn kuddes die door de mensen worden geholpen in tijden dat ze het zelf niet kunnen. Deze kuddes worden door mensen onder controle gehouden door elk jaar een paar jonge paarden mee te nemen en in hun te koop zetten. Er is één hengst, en de rest merries om veulens te maken. De hengsten gaan zo ie zo allemaal weg, en de helft van de merries. Elk jaar komen er mensen die de paarden inenten en papieren geven met officiële naam etc. De veulens mogen hun eerste jaar blijven, grote kans dat ze hun eerste of tweede jaar worden meegenomen.
Doordat de paarden steeds worden weggehaald bij hun kudde blijft het een paarden-mens RPG, en niet alleen een paarden RPG wordt. De kuddes blijven klein, en nieuwe oudere merries worden niet snel toegelaten om de kudde niet te groot te maken.

Er worden mededelingen aangegeven wanneer de wilde merries hengstig worden, zodat de leiderhengst de merries kan dekken. Het dekken word gedaan, en elke merrie zal ook drachtig worden. Ook komen er mededelingen als de "inenters en paarden meenemers" komen en welke paarden er weggaan. Dit word volledig random gedaan, alleen gaan de hengsten zo ie zo weg.. Zo af en toe kan de leiderhengst uitgedaagd worden en de leden stemmen welke hengst gaat winnen.
De mededelingen komen zeer regelmatig. Om bijvoorbeeld 2 maanden worden de merries gedekt en zullen de veulens komen. In de kuddes worden dus enkel actieve merries toegelaten, en zijn enkel actieve hengsten de leiders, zodat we er zeker van zijn dat dan ook alle veulens daadwerkelijk komen.

De komst van de mensen kan worden gespeeld, maar dat zal waarschijnlijk erg moeilijk worden. Maar er kan ook gewoon in een mededeling worden gezegd wat de officiële naam word van de paarden. Je mag je paardennaam in die naam veranderen, het hoeft niet! Je mag je eigen naam behouden, deze zal ook gewoon door de andere worden gezien en gespeeld. Ook staat er welke merries in de kudde blijven, en welke merries niet.

Elke kudde krijgt een eigen gebied in het oosten waar andere paarden niet kunnen komen en of mensen. Het oosten is de enige plek waar de semi-wilde paarden in voorkomen. Als paarden in de gebieden komen waar iedereen mag komen, kunnen ze natuurlijk wel mensen tegenkomen.


Dat was zo'n beetje mijn idee, heb je nog kleine toevoegingen, meld deze dan! Zo kan het idee nog beter worden.

https://highholdback.actieforum.com

2Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 12:57 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

Amourette schreef:Ik heb dit idee bedacht omdat ik vond dat de paarden ook een groep konden vormen om het spel nog wat meer aantrekkelijk te maken. Maar toch wilde ik even wachten omdat er nog weinig leden waren, en misschien eerst beter was om de stallen op te zetten. Aangezien er al twee stal aanvragen zijn (die zeker worden uitgevoerd), en ik er in totaal drie wil vond ik het nu goed om het idee op te zetten.

Dan denk ik dat er één aanvraag voor de kudde moet zijn? het uitdagen is denk ik ook niet alleen voor hengsten, meerdere malen is er een leading mare zegmaar. in het wild is dat af en toe ook Very Happy

~ Het idee.
Ik wilde dus dat paarden net zoals de mensen een groep op kunnen zetten. Semi wilde kuddes zijn kuddes die door de mensen worden geholpen in tijden dat ze het zelf niet kunnen. Deze kuddes worden door mensen onder controle gehouden door elk jaar een paar jonge paarden mee te nemen en in hun te koop zetten. Er is één hengst, en de rest merries om veulens te maken. De hengsten gaan zo ie zo allemaal weg, en de helft van de merries. Elk jaar komen er mensen die de paarden inenten en papieren geven met officiële naam etc. De veulens mogen hun eerste jaar blijven, grote kans dat ze hun eerste of tweede jaar worden meegenomen.
Doordat de paarden steeds worden weggehaald bij hun kudde blijft het een paarden-mens RPG, en niet alleen een paarden RPG wordt. De kuddes blijven klein, en nieuwe oudere merries worden niet snel toegelaten om de kudde niet te groot te maken.

Dit idee is wel leuk maar dan moet je denk ik meerdere hengsten doen? (ik weet wel dat dat vechten wordt maar niet alle veulens zijn merrie's dus so what?)

Het wordt dan inderdaad wel meer een paard-mens rpg en dat is dan wel leuk Very Happy

Er worden mededelingen aangegeven wanneer de wilde merries hengstig worden, zodat de leiderhengst de merries kan dekken. Het dekken word gedaan, en elke merrie zal ook drachtig worden. Ook komen er mededelingen als de "inenters en paarden meenemers" komen en welke paarden er weggaan. Dit word volledig random gedaan, alleen gaan de hengsten zo ie zo weg.. Zo af en toe kan de leiderhengst uitgedaagd worden en de leden stemmen welke hengst gaat winnen.
De mededelingen komen zeer regelmatig. Om bijvoorbeeld 2 maanden worden de merries gedekt en zullen de veulens komen. In de kuddes worden dus enkel actieve merries toegelaten, en zijn enkel actieve hengsten de leiders, zodat we er zeker van zijn dat dan ook alle veulens daadwerkelijk komen.

opzich ben ik daar niet op tegen maar ik zelf mag geen details vertellen/beschrijven als de hengst op de merrie zit snap je? en sommigen waarschijnlijk ook niet want mijn ouders zeggen dat je daarmee een grens kan overschrijden want voor hetzelfde geld is die hengst een of andere pedo creep en dan gaat het steeds verder tot er iets gebeurt dusja, hoe wil je dat dan doen?

De komst van de mensen kan worden gespeeld, maar dat zal waarschijnlijk erg moeilijk worden. Maar er kan ook gewoon in een mededeling worden gezegd wat de officiële naam word van de paarden. Je mag je paardennaam in die naam veranderen, het hoeft niet! Je mag je eigen naam behouden, deze zal ook gewoon door de andere worden gezien en gespeeld. Ook staat er welke merries in de kudde blijven, en welke merries niet.

de komst van mensen is juist leuk om dat te spelen, dat geeft voor mijzelf wel wat sensatie in het spel denk je ook niet? dat van de naam is dan misschien onhandig, bijv je heet flair en iemand noemt je fly, ik heb dat wel eens gedaan als verhaal en dat is echt onhandig vind ik. ik weet niet hoe dat anders wordt gedaan ofzo maar dat is dan ook een idee voor later?

Elke kudde krijgt een eigen gebied in het oosten waar andere paarden niet kunnen komen en of mensen. Het oosten is de enige plek waar de semi-wilde paarden in voorkomen. Als paarden in de gebieden komen waar iedereen mag komen, kunnen ze natuurlijk wel mensen tegenkomen.



Dat was zo'n beetje mijn idee, heb je nog kleine toevoegingen, meld deze dan! Zo kan het idee nog beter worden.

is één kudde dan niet genoeg? meerdere kudde's wordt erg veel en dan wordt deze rpg net als andere rpg's, ik denk niet dat dat moet gebeuren?

verder ben ik het wel eens met alles en vind ik het idee erg leuk!

3Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:11 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Ik heb dit idee bedacht omdat ik vond dat de paarden ook een groep konden vormen om het spel nog wat meer aantrekkelijk te maken. Maar toch wilde ik even wachten omdat er nog weinig leden waren, en misschien eerst beter was om de stallen op te zetten. Aangezien er al twee stal aanvragen zijn (die zeker worden uitgevoerd), en ik er in totaal drie wil vond ik het nu goed om het idee op te zetten.[/quote]

Amani schreef:Dan denk ik dat er één aanvraag voor de kudde moet zijn? het uitdagen is denk ik ook niet alleen voor hengsten, meerdere malen is er een leading mare zegmaar. in het wild is dat af en toe ook Very Happy

Inderdaad, ik ben het er wel mee eens dat het dan inderdaad makkelijker is om maar één kudde te doen. En in het wild zijn ook inderdaad wel eens leidermerries, dat zou ook wel kunnen, maar dan moeten er ook weer hengsten in de groep. Wat misschien ook weer handig is en zorgt dat er geen incest komt.


Dit idee is wel leuk maar dan moet je denk ik meerdere hengsten doen? (ik weet wel dat dat vechten wordt maar niet alle veulens zijn merrie's dus so what?)

Het wordt dan inderdaad wel meer een paard-mens rpg en dat is dan wel leuk Very Happy

Het hengsten worden dus nu ook doorgelaten wat ik eerder al zei en incest voorkomt, het word wel vechten, maar vechten noem ik voor sensatie in de kudde.

opzich ben ik daar niet op tegen maar ik zelf mag geen details vertellen/beschrijven als de hengst op de merrie zit snap je? en sommigen waarschijnlijk ook niet want mijn ouders zeggen dat je daarmee een grens kan overschrijden want voor hetzelfde geld is die hengst een of andere pedo creep en dan gaat het steeds verder tot er iets gebeurt dusja, hoe wil je dat dan doen?

Het dekken gebeuren zal ook in een post gebeuren en details worden niet besproken omdat de gemiddelde leeftijd op het spel niet hoog ligt. En als er meerdere hengsten komen zal niet een hengst meer de "creep" zijn. Dat is inderdaad beter. Met de mededelingen wil ik het wel zo doen, maar aangezien de merries punten nodig hebben zullen het in het begin niet erg veel merries gedekt worden aangezien ze eerst 700 punten nodig hebben. Misschien ga ik dat dan iets verlagen als je merrie in een semi-wilde kudde zit.


de komst van mensen is juist leuk om dat te spelen, dat geeft voor mijzelf wel wat sensatie in het spel denk je ook niet? dat van de naam is dan misschien onhandig, bijv je heet flair en iemand noemt je fly, ik heb dat wel eens gedaan als verhaal en dat is echt onhandig vind ik. ik weet niet hoe dat anders wordt gedaan ofzo maar dat is dan ook een idee voor later?

Het is wel leuk om te spelen, dat zeker! En als er een kudde is zal het ook makkelijker gaan. We kunnen gaan afspreken wie of wat de mensen worden, etc. Alsnog wil ik wel dat er zo ie zo een paar jonge paarden worden meegenomen. Dit blijft random, nu ook qua geslacht, hengst of merrie maakt niet uit. En als je word meegenomen, heb je pech. Uhum, de namen blijven gewoon de namen die ze hebben gekregen, dat zal zeker makkelijker zijn.

En er komt een kudde, zo blijft de RPG zoals hij is, en origineel aangezien ik nog geen enkele RPG ken met zo'n kudde. (Niet dat ik veel RPG's ken A )

https://highholdback.actieforum.com

4Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:17 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

Amourette schreef:Ik heb dit idee bedacht omdat ik vond dat de paarden ook een groep konden vormen om het spel nog wat meer aantrekkelijk te maken. Maar toch wilde ik even wachten omdat er nog weinig leden waren, en misschien eerst beter was om de stallen op te zetten. Aangezien er al twee stal aanvragen zijn (die zeker worden uitgevoerd), en ik er in totaal drie wil vond ik het nu goed om het idee op te zetten.

Het dekken gebeuren zal ook in een post gebeuren en details worden niet besproken omdat de gemiddelde leeftijd op het spel niet hoog ligt. En als er meerdere hengsten komen zal niet een hengst meer de "creep" zijn. Dat is inderdaad beter. Met de mededelingen wil ik het wel zo doen, maar aangezien de merries punten nodig hebben zullen het in het begin niet erg veel merries gedekt worden aangezien ze eerst 700 punten nodig hebben. Misschien ga ik dat dan iets verlagen als je merrie in een semi-wilde kudde zit.

that's the point! sommigen mogen dat niet in een post doen ookal is het zonder details en met creep bedoel ik het Mens achter de computer dus RL persoontje

met de punten zal dat ook onhandig zijn, dat duurt af en toe wel lang en dan valt de kudde wellicht stil en de kudde moet actief blijven toch?

Het is wel leuk om te spelen, dat zeker! En als er een kudde is zal het ook makkelijker gaan. We kunnen gaan afspreken wie of wat de mensen worden, etc. Alsnog wil ik wel dat er zo ie zo een paar jonge paarden worden meegenomen. Dit blijft random, nu ook qua geslacht, hengst of merrie maakt niet uit. En als je word meegenomen, heb je pech. Uhum, de namen blijven gewoon de namen die ze hebben gekregen, dat zal zeker makkelijker zijn.
En er komt een kudde, zo blijft de RPG zoals hij is, en origineel aangezien ik nog geen enkele RPG ken met zo'n kudde. (Niet dat ik veel RPG's ken A )

oke Very Happy

5Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:19 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Hoe bedoel je met de punten?

https://highholdback.actieforum.com

6Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:19 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

die 700 punten om te dekken Wink

7Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:20 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Uhu, ik was van plan om enkel de merries in een semi kudde, deze iets te verlagen...

https://highholdback.actieforum.com

8Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:22 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

ooh aha misschien een klein ideetje voor merrie's die niet actief zijn maar wel veulens willen;

vraag anders om toestemming bij jou om nu gedekt te worden en jij of iemand anders kijkt of diegene actief is/blijft en dergelijke

en wie is dan de leider van de semikudde en hoe gaat het uitdagen dan?

9Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 1:26 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Uhu, misschien is dat wel handig..

En ik wil beginnen met een kudde aanvragen, ik wil niet dat er zomaar één is om uit te kiezen, dus ik blijf wachten.

Uitdagen kan een keer in de maand, we krijgen een "stem account" waar mensen PB's naar sturen, en als het stemmen gesloten is kijken we welke hengst de meeste stemmen heeft, en whoppa, die is de nieuwe leider, of de ander blijft leider.

https://highholdback.actieforum.com

10Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 4:21 pm

June

June

Ik ben voor! Ben ook Sensation...

11Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 5:06 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Het idee word zo ie zo uitgevoerd. :3 Maar nu nog even niet. Eerst wil ik de stallen op orde, en dán pas komt de kudde.

https://highholdback.actieforum.com

12Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 5:10 pm

Sultan

Sultan

én wie beheert de kudde?

13Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 5:11 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Je kan een kudde aanvragen in het begin. De beste word gekozen.

https://highholdback.actieforum.com

14Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 5:13 pm

Sultan

Sultan

oh oke ;3

en iedereen kan de kudde uitdagen?

ik neem aan dat je 'x' zoveel punten moet hebben

15Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 7:01 pm

Aurum

Aurum

Mh, gaat de RPG dan niet twéé levens leiden?

16Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di aug 16, 2011 7:52 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Sultan, ja natuurlijk dat wet, en Aurum, ik probeerde juist omdat de kuddes erg klein blijven, dat het zo wel een mens-paard spel blijft, en niet twee levens. Er zal maar één kudde komen en blijven. Zo blijft het wel een RPG.

https://highholdback.actieforum.com

17Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. wo aug 17, 2011 11:35 am

Sultan

Sultan

oh oke Very Happy

18Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. do aug 18, 2011 10:44 am

Sensation

Sensation
Moderator
Moderator

@Aurum: Misschien wel een beetje, maar dat kan ook leuk zijn.

19Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. zo sep 04, 2011 2:33 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

komt het idee er nog?

20Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. zo sep 04, 2011 5:30 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

Zeker, ga het uitwerken. :3

https://highholdback.actieforum.com

21Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. wo sep 07, 2011 5:44 pm

Amani

Amani
Moderator
Moderator

yay YEAH

22Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. ma okt 03, 2011 11:41 am

Assassin

Assassin

Ik zou best wel een van die hengsten willen zijn Very Happy

23Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. ma okt 03, 2011 6:58 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

JAA!! Vraag een kudde aan, die hebben we nodig!

https://highholdback.actieforum.com

24Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 7:56 am

Assassin

Assassin

Als ik het rustiger heb met school , zal ik er zeker aan beginnen.
Ik was het namelijk wel al van plan..

25Semi-wilde kuddes. ~ idee. Empty Re: Semi-wilde kuddes. ~ idee. di okt 04, 2011 2:01 pm

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

JEEUH. ;3

https://highholdback.actieforum.com

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 2]

Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum