Tik tak, tik tak, het waren de laarzen van het meisje die hem ruw uit zijn slaap wekten. Versuft opende hij zijn reebruine kijkers. Zo te horen waren zijn buurpaarden ook al wakker, die wilden natuurlijk hun voer. Maar hij, hij was de koning van stal en zou natuurlijk weer als eerste voer krijgen. Naast hem stond een zwarte hengst, Sultan stond er op zijn naambordje. Toen de zwarte hengst even zijn hoofd omdraaide drukte de donkerbruien hengst zijn oren in zijn nek en haalde uit-gelukkig zaten er tralies tussen de stallen. Hij snoof arrogant en maakte zich groot. Zijn brullende hinnik weergalmde tussen de stallenblokken, de hinnik waarmee hij duidelijk maakte dat hij de baas was en er niet met hem te spotten viel. Hij stak zijn koppie over de staldeur en wachtte tot het meisje kwam. Zijn oortjes stonden vrolijk vooruit, maar hier en daar moest hij een buurpaard even op zijn plaats zetten. Eindelijk kwam Jaylynn daar. Maar wacht, waar was de rammelende voerbak? Ze had iets anders in haar hand, iets wat nogal leek op een hoofdstel. Hij snoof overdreven en gooide zijn heerlijke koppie in de lucht toen ze de staldeur openmaakte. Nieuwsgierig naar wat ze ging doen stak hij zijn fluwelen neus uit en snuffelde aan het hoofdstel. Toen ze het bit zijn mond in schoof smeet hij opnieuw overdreven zijn hoofd in de lucht, alsof hij nog nooit een bit in zijn bekkie had gehad. Eenmaal klaar met het geworstel klikte het meisje een lange lijn aan het hoofdstle vast. Toen ze de staldeur openschoof zag hij dat als een teken om te gaan en hij sprong de stal uit. Zijn staart was hoog in de lucht en zijn kop zwabberde hyper heen en weer. Hier en daar moest hij nog even zijn oren platdrukken als een andere hengst of ruin gedrag vertoonde wat hem niet beviel. Het was koud buiten, zijn adem verdween als twee witte dampwolkjes door zijn opengesperde neusgaten naar buiten. Hij volgde haar half dribbelend naar een ronde bak.
-Ik wist niet helemaal wat Jaylynn ging doen dus ik heb maar wat geïnsprireerd :
-Ik wist niet helemaal wat Jaylynn ging doen dus ik heb maar wat geïnsprireerd :