Het is weer winter! De gebieden zijn beladen met sneeuw, de meren en rivieren zijn bevroren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

It's been a long time since I came around ~

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 It's been a long time since I came around ~ op za sep 10, 2011 1:33 pm

Paige

Het zonnetje scheen op de bovenkant van haar hoofd, zodat het leek alsof haar haar na al die tijd in de zon gestaan te hebben in de fik stond. Ze trok het elastiekje waarmee haar haar in een zeldzame staart vastgebonden zat uit haar haar. De slierten van het roodbruine haar glommen in de zonnestralen en vielen over haar schouders en langs haar rug. Tevreden stapte ze over de besteende grond, op weg naar de stallen. Gistermiddag nadat ze aangekomen was had ze meteen alle paarden een beetje bekeken en alles zo goed als verkent. Nu had ze al een favoriet paard geselecteerd. Natuurlijk vond ze alle paarden super, maar deze had haar aandacht gistermiddag wel getrokken. Ze zuchtte, niet van vermoeidheid maar meer van de enthousiasme die door haar lichaam raasde. Nog steeds zou ze niet gaan rijden, niet vandaag in elk geval. Ze ging stapje voor stapje beginnen. Niet omdat ze geen ervaring had, zeker niet, maar meer omdat ze weer zó moest wennen aan dit alles. Het deden gewoon te veel herinneringen opborrelen, vandaar dat ze voor even wou wachten en dit nog even uitstelde. De paarden bleken ook te genieten van het stralende weer. Gehinnik overvloog de stallen en de paarden bleken elkaar te beantwoorden en hun vrolijkheid te delen. De meesten stonden in de wei, maar omdat ze er niet allemaal in een keer in paste werden ze zo omgewisseld. Dan kon iedereen even apart van hun vrijheid in de buitenlucht genieten. Toen ze het pad van de stallen liep, waar aan weerskanten enkele stallen waren, klonk er een nieuw gehinnik en gebries op. Ze lachte even kort terwijl ze de paarden en pony's die hun neusjes naar buiten staken aaide. Hier had ze zo lang naar verlangd. Om weer in het gezelschap van paarden te zijn. Dit was echt een nieuw droom die uitkwam, en ook al was dit pas de tweede dag hier; ze voelde zich ontzettend thuis en had het er erg naar haar zin. En dat zelfs nog met het vooruitzicht dat ze binnenkort een éigen paard kon kopen. Dat maakte het allemaal nog fantastischer. Ze liep door tot de achterste stallen waar een naamplaatje op stond: Titanium. Zo bleek de zilverkleurige merrie te heten, die nog een veulenleeftijd had. Omdat ze verder toch niet veel te doen had opende ze de staldeur waarna ze het veulen en haar moeder even aaide om vervolgens een halster om te doen. Ze stapten vrijwillig mee naar buiten, zodat ze de twee halstertouwen aan de ringen aan de muur kon vastknopen. Zo konden ze lekker van het weer genieten terwijl ze geborsteld werden, iets waar ze zin in leken te hebben.

~ Darren

Darren

Rustig trok Darren de deur open van de glanzende, nieuwe auto van een paar weken oud. Hij had een tijdje geleden zijn rijbewijs gehaald, en zijn ouders hadden hem deze auto cadeau gegeven, zodat hij erin kon rijden. Meteen deed Darren de sleutel in het gat en startte de motor. De auto reed met een vaart weg, naar het stallencomplex. Vandaag wilde Darren weer eens kijken naar de paarden, en ofdat er goede en mooie paarden te koop waren. Hij was namelijk van plan een paard te gaan kopen, een goed sportpaard.. óf een goed paard wat snel dingen kon leren, dan zou hij het paard namelijk zelf opleiden. Darren zuchtte even en toen hij zijn auto parkeerde op de oprit stapte hij uit en deed hij de deuren dicht. Snel liep hij naar de stallen zelf toe en bekeek de paarden. De zon scheen fel op zijn donkerbruine haar en zijn ijsblauwe ogen keken ieder paard nauwkeurig af. Even graaide hij in zijn broekzak toen hij een merrie zag met een veulen en voerde er een snoepje aan. Het was eigenlijk best wel rustig, of lag dat maar aan hem? Een glimlach verscheen op zijn gezicht en hij liep door, nogsteeds alle paarden keurig doorzoekend. Darren wist zelf eigenlijk niet wat zijn droompaard zou zijn, als het maar een paard was met een gouden innerlijk, dat bijvoorbeeld voor je door het vuur wilde gaan en waar je vertrouwen mee op kon bouwen. Dat alles ging boven het uiterlijk van een paard, maar dat vond hij dan tenminste. Rustig aaide hij alle voorhoofden van de paarden die hij passeerde. De paarden hadden zo te zien ook last van de zon, dat de zon zó fel scheen. Het was eigenlijk ook echt niet te geloven.. de ene dag stond het te onweren en te regen zo hard als het maar kon en de andere dag scheen de zon weer fel. In Darren' ogen was dat best wel.. raar. Toen hij een eindje verderop een meisje zag met een merrie en veulen die ze stond te borstelen besloot hij er naartoe te gaan. Zouden die twee paarden misschien van haar zijn, of niet? Waarschijnlijk wel, anders stond ze ze zeker niet te borstelen.. Toen hij zo'n 1O meter achter het meisje stond stopte hij met lopen, verscheen er een glimlach op zijn gezicht en schraapte hij zijn keel onhoorbaar. 'Zijn dat jouw paarden?' vroeg hij toen maar aan haar en bekeek de paarden eens. Ze zagen er best goed uit, vond hij dan.

Paige

Ze pakte haar poetskoffer die toevallig al bij de stallen stond, die was ze gisteravond vast vergeten op te ruimen. Ze opende het ding met een klik en meteen werden de borstels zichtbaar. Wat ook een goed idee was, was om de paarden daarna even te besproeien met koud water. Ze keek even rond en merkte een tuinslang op die er vast en zeker voor gebruikt werd. Paarden hadden die koelte vandaag wel nodig, het leek wel een woestijn hier. Eergisteren was het nog ongelovelijk slecht weer, en nu passeerde geen wolkje de grote, ronde en goudgekleurde zon. Haar normaalgesproken lichte huid zou hier vast snel iets donkerder worden, als het zulk weer bleef tenminste. Ze had geen flauw idee van de temperaturen hier, aangezien ze uit een heel ander land kwam. Aangezien het plan van het water door kon gaan omdat er een tuinslang was, klikte ze haar poetskoffer weer dicht en schoof die naar de zijkant. De oudere moeder, de merrie van het veulen, brieste ongeduldig, waardoor ze even grinnikte. "Jaja, rustig aan gek." zei ze een beetje half mompelend tegen zichzelf terwijl ze de tuinslang van de grond pakte. De lange slang leidde naar een kraantje dat in de muur gemonteerd zat. Dat ging dus best wel makkelijk. Nu ze dit wist kon ze dit wel eens vaker doen, ze wist dat de paarden daar vast ook behoeften aan hadden. Alsnel wist ze het kraantje open te krijgen, en nadat hij helemaal openstond kletterde er water uit. De temperatuur van het water was niet té koud, zodat de paarden ook weer niet meteen bevroren van de koelte. Nee, gewoon een normale temperatuur zodat ze lekker wat af konden koelen. Omdat de straal water er plotseling uit schoot en het bijna op haar belandde richtte ze het ding richting de grond. Ze liep weer richting de twee paarden die blijk bleken te zijn dat ze klaar was met haar voorbereidingen. Ze richtte het water op de benen van de twee merries, die genieten briesten. Ze glimlachte even bij het zien van de twee genietende paarden totdat ze een stem hoorde. Paige draaide haar lichaam een stukje om en er stond een jongen die aan haar vroeg of het haar paarden waren. "Nee, helaas niet. Ik heb nog geen eigen paard, maar ik ga er binnenkort eindelijk een kopen." antwoordde ze vriendelijk en ze glimlachte even richting hem. "Heb jij een eigen paard?" vroeg ze toen terug, terwijl haar felgroene ogen op de jongen gericht stonden.

Darren

Rustig bleef Darren de merrie en het veulen bekijken, en zo nu en dan het meisje. Toen ze tegen hem sprak glimlachte hij lichtjes en lette hij goed op. 'Nee, ik heb er ook geen.. Ik ben nog opzoek naar een eigen paard, hopelijk zie ik er binnenkort een die ik leuk vind. Dan koop ik die. Ik wil er namelijk al zó lang een.. Vroeger had ik namelijk meerdere pony's waar ik ook wel eens op reed. Mijn vader had namelijk een eigen ranch met trainpaarden en paarden van onszelf, en soms ook nog eigenaarspaarden.. En ik mis het paardrijden ontzettend. Dus.. daarom wil ik weer eens een eigen paard,' legde hij simpel uit aan haar. Eigenlijk was Darren nooit echt verlegen tegenover iemand anders, op het begin leek hij dan soms wel eens wat gesloten maar als je hem beter leerde kennen leek hij net een open boek. Dan zou hij je zo kunnen vertrouwen. Iets wat hij soms niet moet doen, want bij 'verkeerde' mensen die hij soms vertrouwd loopt het verkeerd uit de hand. Darren schudde zijn hoofd eens om uit zijn gedachten te komen en weer goed bij bewustzijn te zijn. Eigenlijk had hij zich nog niet voorgesteld, en dat zou tóch wel belangrijk zijn soms. Want sommige mensen wisten dan niet hoe ze hem aan moesten spreken als ze zijn naam niet wisten, en dat wilde hij altijd voorkomen. 'Darren,' stelde hij zichzelf, kort maar krachtig voor tegen het meisje en keek even weer naar de paarden die écht stonden te genieten van het langzaam stromende water dat over hun vacht heen gleed. Logisch, het was behoorlijk warm, de zon scheen fel en als paard zijn was het wel warm, vooral als hun vacht dik zou zijn. Darren keek even naar links, naar de weides die bijna helemaal gevuld waren met paarden, op een aantal plekken na. Hij glimlachte even, hier zou zijn paard misschien ook wel komen te staan.. Dit was namelijk best wel een mooie plek. Daarna richtte hij zijn aandacht weer op de drie en bleef alles om hem heen goed in de gaten houden, wat deed hij hier eigenlijk? Op die vraag wist hij even geen antwoord meer, misschien gewoon kijken, ofzo?

Paige

"Gaaf! Dat klinkt eigenlijk precies hetzelfde als mijn verhaal. Wij hadden ook een ranch, en we trainden en fokten in renpaarden. Ik heb altijd al een eigen paard gehad, een Fries, maar nadat mijn ouders overleden zijn ben ik ook mijn paard kwijtgeraakt. Ik mis haar nog steeds, maar gelukkig is dit al zes jaar geleden gebeurd en kan ik nu uiteindelijk een nieuw, eigen paard kopen." zei ze tegen de jongen. Normaal vertelde ze niet gelijk over haar overleden ouders. Gewoon, omdat ze niet zielig wilde doen ofzo. Maar omdat ze er zelf zo luchtig over deed leek de jongen vast wel te begrijpen dat ze niet om medelijden vroeg en dat soort dingen. Ze had Nightwish, haar vroegere paard, heel erg gemist en dit deed ze dan ook nog steeds. Net als haar ouders. En haar oudere zus. Maar gelukkig wist ze zich er over heen te zetten en was ze over de 'moeilijkste' periode heen en kon ze er gewoon gemakkelijk over praten. Ze streek met haar hand even over de rug van het veulen om te voelen of het beestje het niet koud had met het koele water op haar benen, maar dit bleek niet zo te zijn. Daarom richtte ze de zachte straal ook even op het kleine en ronde buikje van het veulen om dit vervolgens ook bij de andere merrie te doen. De jongen liet zijn naam weten door middel van 'Darren' te zeggen, iets waardoor ze besloot zichzelf ook maar eens voor te stellen. "Ik heet Paige." zei ze terug met een grijns. De zon deed haar haren oplichtten en deed het lichter lijken dan dat het in werkelijkheid was. Dit had hetzelfde effect bij de paarden, die meteen veel meer glinsterden of een veel lichtere vachtkleur kregen. Kleine stofjes vlogen door de lucht die goed te zien waren omdat het zonlicht de pluisjes weerkaatsten. Het was echt een prachtige dag, zo'n dag die je ook vaak in Australië meemaakte. En die ze dan ook veel meegemaakt had. "Kom je allang hier?" vroeg ze toen, en ze vond dat ze nu wel genoeg afgekoelt waren en ze zette de kraan uit. De tuinslang gooide ze netjes in het hoekje waar hij daarvoor ook gelegen had en ze liep terug naar de paarden om ook hun netjes in hun stal terug te zetten en hun halsters af te doen. Toen dit klusje geklaard was aaide ze de twee nog heel even over hun hoofd en deed de staldeur achter haar dicht. Ze hoefde ze niet af te drogen omdat ze door de zon al opgedroogd waren, en zo konden ze dus niet ziek worden. Ze liep wat dichter naar de jongen toe en aaide een KWPN'er die zijn hoofd over de staldeur stak, terwijl ze geduldig en met een vriendelijke glimlach naar de jongen keek, met haar felgroenige ogen.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: