Het is weer winter! De gebieden zijn beladen met sneeuw, de meren en rivieren zijn bevroren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

I'm Asking [Jaylynn]

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1 I'm Asking [Jaylynn] op wo aug 17, 2011 11:36 pm

Olivia

Olivia was met haar vader opzoek naar een pension waar ze haar paard Sultan kon stallen. Ze had op haar laptop wel eentje zien staan maar ja, ze moest die nog altijd in het echt gaan bezichtigen. Of het er wel net en onderhouden was en van dat soort dingen. Maar de vrouw op de foto zag er in ieder geval al erg vriendelijk uit, nu hopen dat dat ook zo was. Ze ging Sultan nog niet meenemen maar als het er goed uitzag en de prijzen had gehoord dan zou ze hem wel komen ophalen. Ze ging eventjes naar Sultan om wat korrels te geven. Het was inmiddels middag. 'Ben straks weer terug en dan mag je waarschijnlijk naar allemaal andere paardjes.'. Waarschijnlijk begreep hij niets van wat ze zei maar ja, ze ging in de auto zitten en ze reden naar het pension. Ze kwamen aan en zagen een mooi bordje met sierlijke letters. Die letters vormden twee woorden 'Redhill Ranch.'. Het zag er allemaal erg chique uit. Ze parkeerden de auto en gingen verder door naar de stallen. Het waren mooie ruime stallen, erg luxueus. Ze ging maar opzoek naar de eigenaresse. Ze zag iemand staan en nam aan dat ze de eigenaresse was. Ze tikte zachtjes op haar schouders. 'Hallo, mijn naam is Olivia.'. Ze stak haar hand uit voor handen te schudden. 'Ik heb een nieuw paard gekocht en vroeg me af of ik hem hier kon stallen.'. Vroeg ze beleefd.
Ze hoopte dat ze hier Sultan mocht stallen want het was best dichtbij, en het was hier erg proper. De vrouw had lang bruin haar. Er stonden nog niet erg veel paarden dus Olivia nam aan dat dit hier juist was opgestart. De vrouw begon van alles uit te leggen.

[normaal schrijf ik langer, heb eventjes geen inspi]

2 Re: I'm Asking [Jaylynn] op vr aug 19, 2011 2:20 pm

Jaylynn

Jaylynn was rustig het gangpad aan het vegen en neuriede een liedje. Kort aaide ze de donkerbruine hengst over zijn hals. 'Je mag zo op het land als ik klaar ben goed?' Sinds kort had ze de hengst, en ze was helemaal dol op hem. Ze was nog niet intensief met hem aan het werk geweest, maar ze wilde eerst hem even goed leren kennen voordat ze op zijn rug zou gaan zitten. Beginnen met longeren en wat grondwerk, en dan zou ze op zijn rug gaan zitten. Zoals ze hem al had zien lopen wist ze dat het super zou gaan worden om voor het eerst op zijn rug te zitten. Ze grijnsde even en zodra het stro uit het gangpad was geveegd zette ze de bezem weg en liep naar de donkerbruine hengst om zijn halster om te doen. Ze maakte een halstertouw aan zijn halster vast en wandelde met hem naar de weide om hem daar in los te laten. Ze liep terug naar de stallen en hing het halstertouw op bij Aurums stal en werd toen op haar schouder getikt. Ze draaide zich om en zag een meisje staan. Ze stelde zich voor als Olivia. Jaylynn pakte haar hand aan. 'Hoi, ik ben Jaylynn,' zei ze en toverde een glimlach op haar gezicht. 'Ik heb een nieuw paard gekocht en vroeg me af of ik hem hier kon stallen,' zei Olivia. 'We hebben nog zat ruimte, dus natuurlijk kan je paard hier staan,' zei ze beleefd. Ze legde nog dingen uit over de prijs, enkele regels als je je paard hier stalde enzovoort. 'En als je je paard hier officieel wil gaan stallen moet ik zijn papieren zien. Ook moet hij ingeënt zijn enzovoorts. Als je nog meer details wilt weten moet je naar mijn vader gaan, want ik ben niet geweldig goed in meer uitleggen over de financiële zaken.' Ze glimlachte weer. Het zou leuk zijn als er nog iemand kwam. 'Als je lessen wilt hebben kan je dat natuurlijk aanvragen. Als je "stalhulp" word, zijn de lessen gratis,' zei Jaylynn. Ze noemde het zelf geen omkoperij, ze noemde het dank omdat je hielp in de stallen.

3 Re: I'm Asking [Jaylynn] op vr aug 19, 2011 10:29 pm

Olivia

Ze stelde zich voor als Jaylynn. Het antwoord op haar vraag was een goed antwoord. Haar vader was de papieren gaan halen van Sultan, hij was altijd juist ingeënt en dat soort dingen. Ze luisterde naar Jaylynn die vertelde dat als ze stalhulp zou worden dat de lessen dan gratis zouden zijn. Het zou leuk zijn, dan was ze hier eigenlijk ongeveer elke dag ? Ze zou ook best vaak op zichzelf rijden maar zo eens een paar keer in de week privé les hebben zou ook niet slecht zijn. 'Op welke dagen zou ik dan moeten komen ? Ik zou het wel graag willen doen.' Ze kon hier dan ook alles beter verkennen en dan kon ze nog wel veel bijleren. Haar vader was ondertussen aangekomen met de papieren. Het was ergens tussen de stoelen gevallen dus een beetje gekreukeld. ' Sultan staat voorlopig nog bij mij thuis maar ik dacht dat het leuker zou zijn als hij hier zou staan, met andere paarden. Anders staat hij er ook zo maar alleen.' Zei ze. En dan zou Olivia ook nog nieuwe mensen kunnen leren kennen. Ze kreeg de papieren na een tijdje terug. Hopend dat ze Sultan hier nog vandaag zou kunnen zetten.
Hij stond nu allen in de weide met geen enkel ander dier. Dat was niet echt aangenaam omdat het een kuddedier was. Hij was altijd gewoon van in een pension of manege te staan. Ze vond dat Sultan erg goed kon springen en hij zou nog erg hoog in de springsport kunnen komen. Dressuur , hm, dat wist ze niet echt goed. Hij kon wel aan de teugel lopen en dat soort dingen maar echt moeilijke dingen, dat betwijfelde ze toch. Nou ja, dat moest hij helemaal niet kunnen, zij was zelf geen dressuurster, ze deed veel liever springen. Dat was iets meer spanning. Ze hield van spanning en moeilijkheid.

[inspiloos -.-]

4 Re: I'm Asking [Jaylynn] op za aug 20, 2011 5:32 pm

Jaylynn

Ze knikte even naar Olivia over wanneer ze zou komen werken. 'De keren dat jou het beste uitkomt,' zei ze vrolijk. 'Je mag wanneer je maar wilt komen, even bellen als je komt, maar als je vaste dagen wilt hoef je dat niet te doen.' Jaylynn glimlachte en pakte vervolgens de papieren van haar paard aan. Snel gleden haar ogen over de basis informatie van het paard. Ze bladerde verder over informatie van de dierenarts dat hij was ingeënt en medisch in orde was. Ze keek weer even naar Olivia. ' Sultan staat voorlopig nog bij mij thuis maar ik dacht dat het leuker zou zijn als hij hier zou staan, met andere paarden. Anders staat hij er ook zo maar alleen.' zei ze. Jaylynn knikte even. 'Hm-m,' zei ze instemmend en gaf de papieren van het paard terug. 'Je mag je paard brengen wanneer je maar wil. Hij is hier altijd welkom,' zei ze en glimlachte erbij.

~erg flut. inspiloosszz...

5 Re: I'm Asking [Jaylynn] op ma aug 22, 2011 7:20 pm

Olivia

'Ik zal wel bellen als ik dan kom. Ik heb niet echt graag vaste dagen.' Ze glimlachte naar Jaylynn. Die had juist de papieren gelezen en ze kreeg die dan ook terug. Ze mocht Sultan komen brengen wanneer ze wou. Misschien kon ze hem vandaag al zetten. 'Zou ik hem nu mogen gaan halen en dan hier al zetten ?'. Bij het antwoord ging ze naar de auto en reed ze snel eventjes naar huis. Nou ja, haar vader reed dan toch in de auto. Ze glimlachte en stapte uit de auto toen ze eenmaal thuis waren aangekomen. Ze nam haar springzadel en veelzijdigheidszadel uit het kleine schuurtje bij haar thuis. Ze legde deze in de koffer terwijl haar vader de trailer aan het aanpikken was. Ze deed haar mexicaans hoofdstel in een doos, samen met haar cap en boots. Ze deed de rest van haar spullen ook in de koffer van de auto. Daarna ging ze voor de zoveelste keer terug naar het kleine schuurtje en nam een halster en touw van het tafeltje. Ze ging naar de wei en floot een keer op haar vingers. Sultan kwam er in een soepel drafje op af en Olivia deed het halster aan. Zette hem op de trailer ,maakte hem vast en deed de laadklep terug dicht. Ze ging in de auto zitten en haar vader reed naar het pension. Ze kwam aan en deed de laadklep naar beneden en deed Sultan uit de trailer stappen. Ze vroeg aan een stalknecht waar hij moest staan. Ze volgde de man en zette Sultan in z'n stalletje. Het was erg mooi en er lag wat hooi in. Ze deed het halster af en legde het eventjes naast de stal weg. Ze ging terug naar Jaylynn en vroeg waar ze haar spullen kon laten. Ze volgde haar en ging haar spullen weg leggen. Ze bedankt Jaylynn dat ze Sultan hier kon stallen en vroeg of ze al eventjes kon rijden.

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum: