High Holdback.
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Het is weer winter! De gebieden zijn beladen met sneeuw, de meren en rivieren zijn bevroren.

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Yes, finally I'm here. I wanted to be here! YEAAH!

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

De stalhulp kwam naar de merrie haar stal toelopen. Wat moest hij nu weer van haar? Ze gooide mijn hoofd omhoog toen hij de staldeur opende en legde mijn oren in haar nek. In een snelle beweging had de stalhulp Amourette bij haar halster te pakken en maakte er een halstertouw aan vast. Hij trok de merrie uit haar stal. Amourette snoof en plantte haar hoeven in het stro en weigerde haar stal uit te komen. Ze stampte met haar hoef, zo plotseling werd ze uit haar stal gehaald, dat gebeurde nooit. Ze vertrouwde het niet en schudde haar manen. De jongen gaf haar een tik op haar neus. Waar haalde hij dat lef vandaan. Ze hapte richting zijn hand, die ze miste, wat vervolgens nog een tik werd. Opnieuw trok hij hard aan het touw en de merrie liep mokkend uit haar stal. Hij had lef, normaal vreesden de stalhulpen voor haar. Toen zag ze de weides voor haar uitstrekken, haar hoofd veerde overeind en keek naar het hek. Gingen ze daar naartoe. Haar oren gingen naar voren en de jongen lachte. 'Ja meisje, ik stelde me vrijwillig op om je in de wei te zetten.' Zei de jongen. Hij opende het hek en klikte het halstertouw los. Zodra de merrie los was zette ze een galop in en stoof de wei in. Het hek wat het einde betekende van de wei kwam razendsnel op haar af. De merrie gaf een hoge bok en stopte toen. Ze draaide zich razendsnel om en racete weer terug. De jongen lachte en ze hinnikte hard en schel en sprong met vier benen tegelijkertijd de lucht in. Ze stopte en gooide haar gewicht naar achter waardoor haar voorhand de lucht in kwam en liet haar benen in de lucht maaien. Jezus wat was ze blij om hier nu te zijn. Ze zag nu pas dat er andere paarden waren en dom naar haar zaten te staren. Haar oren gingen weer naar achter en ze snoof dreigend naar hun. Ze was hier wel de baas ja. Een dominante hinnik bevestigde dat. Ze liet haar hoofd naar het gras zakken en nam een hap waarna ze met haar kiezen het vermaalde. Ze bleef naar het gras kijken en kreeg een nieuw idee. Ze zakte door haar knieën en rolde op haar rug, waarna ze aan de andere kant weer op haar zei lag. Dat herhaalde ze een paar keer voordat ze opstond en zich uitschudde. Toen kreeg ze een andere merrie in het vizier.

~Amani.

https://highholdback.actieforum.com

Amani

Amani
Moderator
Moderator

Boos steigerde ze en sloeg haar benen uit. Ze miste hem op een haar en hij sloot de deur. Met een grote slag raakten haar hoeven het hout van haar staldeur. Amani was woedend. Konden ze wel!? Haar gewoon gebruiken voor dressuur en daarna haar slaan als ze het niet goed deed. Ze had een hekel aan dressuur, dat wisten ze dondersgoed, daarom was het zoontje van haar vroegere baas overleden, omdat hij haar niet goed behandelde. Mensen onderschatten haar, ze dachten dat ze niet kon springen doordat ze blind was. Amani zou ze eens wat laten zien. Vreselijk mens was die handelaar toch. Amani hinnikte schril en rook dat Ron kwam. Haar oortjes gingen iets naar voren, hij begreep haar wel en verzorgde haar goed. Ze hinnikte en bewoog haar blauw/witte ogen naar de man al zag ze niets anders dan duisternis. Ze voelde dat hij haar streelde en voorzichtig haar halster vastklikte aan het touw. Al wat gekalmeerd liep ze mee, naar de weides gokte ze. Toen ze hoorde dat Ron het touw los klikte van het halster stoof ze weg. In rechte lijn aangezien ze niet alle weides kende. Geuren van paarden kwamen haar tegemoet. Ruinen, merrie’s, veulens en een enkele hengst rook ze. Sommige geuren waren oud en sommigen nieuwer of nieuw. Klakkeloos liep ze naar een merrie en liep zwijgzaam een rondje om haar heen. Ze was nog altijd pisnijdig op alles en iedereen en dat zag je aan haar neus, die was nijdig opgetrokken tot rimpels. ”Hallo.” Zei ze uiteindelijk maar.

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

De merrie wandelde om me heen. Ze was geërgerd, of nijdig, vast iets aan die trant. Haar neus had rimpels, waarna ze zei wat ze niet kon laten. 'Hallo oma. Prettig kennis te maken. Zal ik een kopje thee voor je zetten. Die met jasmijnsmaak of toch gewoon?' Ze grijnsde en keek met haar donkerbruine ogen de merrie aan. 'En oma, wil je een verhaaltje voorlezen voordat ik ga slapen? Dat zou ik erg respecteren oma. Oma? Wat is je echte naam eigenlijk? Dat weet ik niet, vast een oma-naam zoals Betty of Klaartje.' Ze keek de merrie aan en hield haar hoofd schuin. Ze zei maar even niets meer over een oma.. Of zou ze daarover nog verder praten? Zou dat haar nog nijdiger maken. Amourette keek de merrie uitdagend aan. 'OMAAAAA.' Riep ze hard met een lange a. 'OMAAAA! IK WIL EEN KOEKJUHH!' Schreeuwde ze. Ze zag hoe andere paarden haar kant op keken, waarna ze ze even vuil aankeek. Ik ben nu bezig ja, keek ze ze met haar ogen aan. Ze zag dat één haar ogen rolde, waarna ze haar tanden naar de merrie ontblootte en daarna weer naar de merrie voor haar keek. Ze stapte een rondje om de merrie heen. 'En omaaaa, je zou een gezichts crèmepje moeten nemen. Dat vermindert je rimpels. Dat heb je wel nodig ja. Vooral op je neus.' Met haar eigen neus gaf ze een tik op hare. Niet vriendelijk, maar hard. 'Maar ik heb je antwoord nog niet.. welke thee wil je? Je krijgt een gratis antiverouderingscrème bij jasmijn hoor! Dan moet je die echt nemen, een aanrader voor paarden op jouw leeftijd.'

https://highholdback.actieforum.com

Amani

Amani
Moderator
Moderator

Geërgerd en totaal niet onder de indruk rolde ze met haar ogen en stond stil voor de neus van de merrie zonder naam. 'Hallo oma. Prettig kennis te maken. Zal ik een kopje thee voor je zetten. Die met jasmijnsmaak of toch gewoon?' Vroeg de merrie. Nijdig sloeg Amani haar staart tegen de merrie. Haar oren lagen bijna in de nek maar ze hield haar mond maar gewoon. Deze merrie was geen haar beter dan zij en ze zou maar gewoon moeten afwachten. 'En oma, wil je een verhaaltje voorlezen voordat ik ga slapen? Dat zou ik erg respecteren oma. Oma? Wat is je echte naam eigenlijk? Dat weet ik niet, vast een oma-naam zoals Betty of Klaartje.' Ze grijnsde. ”Ach alsof jouw naam geen oma klasse bevat? Ik ben vernoemd naar een duur kleding merk en jij bent geen haar beter dan ik. Je bent zeker zo’n piet die hier de leiding heeft door geweld, wauw klasse hoor merrie!” Kaatste ze bitchie terug. Dit kon ze ook goed. Ja, ze was blind maar volgens haar merkte die merrie dat niet eens. 'OMAAAAA.' Riep de merrie hard met een lange a. 'OMAAAA! IK WIL EEN KOEKJUHH!' Riep ze weer. Amani besloot hier maar niets over te hebben. Het had geen zin, nu dachten ze al dat ze niets kon voordat ze wisten dat ze blind was. Dat ging lekker. Amani keerde zich van de merrie af en sloeg met haar staart naar de merrie. Ze verstrakte en draaide zich om. ”Ik heb dus geen idee waarom je dit doet en douw die reden ook gewoon je reet in merrie, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, wist je dat al?” Sprak ze rustig. 'En omaaaa, je zou een gezichts crèmepje moeten nemen. Dat vermindert je rimpels. Dat heb je wel nodig ja. Vooral op je neus.' Met haar eigen neus gaf ze een tik op die van haar. Niet vriendelijk, maar hard. 'Maar ik heb je antwoord nog niet.. welke thee wil je? Je krijgt een gratis antiverouderingscrème bij jasmijn hoor! Dan moet je die echt nemen, een aanrader voor paarden op jouw leeftijd.' Sprak de merrie weer. Nijdig trok ze haar neus terug. Haar neus was nu nog gerimpelder. ”Tja probeer het middel zelf maar een keer.” Sprak ze. Haar blauw/witte ogen staarden strak in de hare, dat wist Amani gewoon.

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

De merrie keek ze uitdagend aan, ze was geërgerd, precies de bedoeling! Owh, wat was dit mooi. Amourette genoot hier nou van. Die staart van haar kon haar toch niks doen. ”Ach alsof jouw naam geen oma klasse bevat? Ik ben vernoemd naar een duur kleding merk en jij bent geen haar beter dan ik. Je bent zeker zo’n piet die hier de leiding heeft door geweld, wauw klasse hoor merrie!” Ze grinnikte en keek de merrie aan. 'Tuurlijk Oma, duur merk? Zeker een duur merk voor oma's, dat past wel bij je.' Opnieuw grinnikte ze. 'En oma, ik ben hier inderdaad de baas. Ik sta hier lekker al het langst, en dat zal waarschijnlijk ook nog wel zo blijven. Ik ben niet zo gewild door andere mensen, omdat ik heerlijk aardig tegen ze doe. Net zoals bij jou. Dusss, respecteer nou maar gewoon dat ik de baas ben, dat weten hun ook wel. En geweld gebruik ik niet man, woorden. Degene die geweld gebruikt ben jij! Jij slaat mij nu net hea, jij slaat mij met jou lelijke poepstaart.' Ze grinnikte weer en keek de merrie aan met haar amandelvormige ogen die ze tot spleetjes had getrokken. ”Ik heb dus geen idee waarom je dit doet en douw die reden ook gewoon je reet in merrie, wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, wist je dat al?” Waren haar volgende woorden. 'Ja oma, waarom stop jij persoonlijk die reden niet in mijn mooie reetje. Mag je helemaal zelf doen oma! Kijk, hier krijg je de reden:' Ze kuchte even en sprak toen op een nep-bekakte stem. 'Omdat ik het ben!' Ze grijnsde en draaide toen haar kont naar de merrie toe. 'Toe maar, stop hem er maar in oma!' Zei ze. Ze zwiepte met haar staart heen en weer zodat hij tegen haar neus aan kwam. ”Tja probeer het middel zelf maar een keer.” Ze draaide zich snel weer om toen ze dat zei om haar recht in haar ogen aan te kijken, wat ze ook bij haar deed maar totaal niks deerde. 'Wil je niet de reden in mijn reet stoppen, oké dan niet. Maar ik gebruik alleen maar goede crèmepjes, niet antiveroudering. Ik ben totaal niet aan het oud worden, dus dan heb ik dat niet nodig.' Ze grinnikte en keek de merrie toen aan. 'En die blauwe ogen staan ook totaaaaal niet bij je vachtkleur. Jammer voor jou, oma!' Ze grinnikte weer en keek uitdagend naar de merrie, met haar hoofd dominant in de lucht geveerd. 'Wat praat ik trouwens veel, meer dan jou hea oma. Maar wil je nu dan eindelijk zo vriendelijk zijn en je dure merkjes naam zeggen?' Vroeg ze met een pruillipje waarna ze weer grinnikte. 'Ohja, en voordat je mijne vraagt, ik ben Amourette. Niet zomaar Amourette, dé Amourette. Dus, noem jij mij maar Master, dat klinkt leuker in mijn oortjes., hea oma?

~ Erg serieus ofzoo. ;3

https://highholdback.actieforum.com

Amani

Amani
Moderator
Moderator

'Tuurlijk Oma, duur merk? Zeker een duur merk voor oma's, dat past wel bij je.' Opnieuw grinnikte ze. 'En oma, ik ben hier inderdaad de baas. Ik sta hier lekker al het langst, en dat zal waarschijnlijk ook nog wel zo blijven. Ik ben niet zo gewild door andere mensen, omdat ik heerlijk aardig tegen ze doe. Net zoals bij jou. Dusss, respecteer nou maar gewoon dat ik de baas ben, dat weten hun ook wel. En geweld gebruik ik niet man, woorden. Degene die geweld gebruikt ben jij! Jij slaat mij nu net hea, jij slaat mij met jou lelijke poepstaart.' Sprak de onbekende merrie. Jezus, die merrie zocht dus echt gewoon aandacht. Amani rolde met haar ogen. ”O echt? Jezus ben je hier nu al langer? Pff ik dacht toch dat ik ouder was dan jij? Ja het liefst wil ik je redenen terug je reet in douwen. Maar ach, gestoorde krengen zijn niet goed voor je huid dusja doe ik het maar niet.” Sprak Amani kalm. De merrie wou aandacht? Nou dan kon ze het krijgen hoor. 'Ja oma, waarom stop jij persoonlijk die reden niet in mijn mooie reetje. Mag je helemaal zelf doen oma! Kijk, hier krijg je de reden:' Ze kuchte even en sprak toen op een nep-bekakte stem. 'Omdat ik het ben!' Amani draaide met haar ogen, nogmaals. Ze hoorde dat de merrie zich omdraaide en haar staart tegen Amani’s neus zwiepte. Ze rimpelde haar neus nog wat en stapte iets achteruit. 'Wil je niet de reden in mijn reet stoppen, oké dan niet. Maar ik gebruik alleen maar goede crèmepjes, niet antiveroudering. Ik ben totaal niet aan het oud worden, dus dan heb ik dat niet nodig.' Ze grinnikte en keek de merrie toen aan. 'En die blauwe ogen staan ook totaaaaal niet bij je vachtkleur. Jammer voor jou, oma!' Ze grinnikte weer Amani legde haar oren nijdig in haar nek en schudde haar hoofd. ”Dus mijn ogen passen niet bij mijn vacht? Pff je hebt een bril nodig, ik ben blind en já, ik zal wel even iets in je reet duwen.” Amani liep een half rondje om de merrie heen en beet haar in haar kont. ”Dáár heb je je redenen! En Amourette is volgens mij juist een oma naam dus zeik niet als ik nou toevallig Amani heet.”

Sputnick

Sputnick
Administrator
Administrator

”O echt? Jezus ben je hier nu al langer? Pff ik dacht toch dat ik ouder was dan jij? Ja het liefst wil ik je redenen terug je reet in douwen. Maar ach, gestoorde krengen zijn niet goed voor je huid dusja doe ik het maar niet.” De merrie rolde haar ogen. Amourette deed hetzelfde en grijnsde vrolijk. 'Ja, ik ben als sinds ik een klein ukkie was, en jij bent hier toevallig minder lang. Jij bent oud, verknakkeld. Een oud verpest paard dus! Gezellig oma. En jij bent inderdaad niet goed voor mij huid, goed dat je het zelf doorhebt. Echt top oma! Straks word ik nog aangestoken door jou omaheid.' De merrie had de pretlichtjes in haar ogen staan. Wat was ze hier aan toe man! Eerst kwam ze in de wei, en dan nu dit. Heerlijk even bekvechten, echt géweldig! Man, wat was dit leuk, en de merrie bleef nog geërgerd ook. Amourettes dag was nu weer helemaal goed. Haar oren waren in haar nek, wat het teken was dat ze nijdig was. En de rimpels op haar neus bleven ook. Ze schudde haar hoofd, voordat ze opnieuw sprak. ”Dus mijn ogen passen niet bij mijn vacht? Pff je hebt een bril nodig, ik ben blind en já, ik zal wel even iets in je reet duwen.” Amourette grinnikte en keek de merrie aan. 'Een bril verpest mijn uiterlijk. Dan zo nodig contactlenzen, maar die heb ik ook niet nodig, want ik zie primaa, integendeel van jou! Wat jammer dat je de wereld niet kan zien.. Maar gelukkig dat je jezelf niet kan zien, dan weet je niet hoe lelijk je bent.' Ze merkte hoe de merrie om haar heen liep, en haar tanden in haar achterwerk zette. Haar hoofd vloog nog meer omhoog, waarna hij tussen haar knieën zakte en haar achterhoeven met grote kracht tegen haar neus schoten. 'Je durft wel voor een oma zeg! En je zei toch in mijn reet stoppen, je bijt alleen maar erin. Tsjeess.' Ze grijnsde even, maar hoor oren waren nu diep in haar nek. 'Amani dus? Duur merk? Dure troep zal je bedoelen.'

https://highholdback.actieforum.com

Amani

Amani
Moderator
Moderator

Ze boog haar hoofd af zodat de trap van Amourette haar niet raakte. Amani besloot dat ze maar gewoon haar mond moest houden, een conversatie was niet bepaald het slimste ding. Amani was Amani, als Amourette wou denken dat ze een oma was dan mocht dat toch lekker. Amani wist gewoon dat de merrie genoot dat ze pisnijdig was maar ach, niet door Amourette. Nee die domme mensen ook. Amani hapte even naar een vlieg op haar flank en draaide zich klakkeloos om. ”Jouw manieren worden nog wel eens bijgeschaafd mag ik voor je mensen hopen, pff bitch.” Mompelde ze hard genoeg dat de merrie het waarschijnlijk wel kon horen. ”Doegg merrie.” Sprak ze waarna ze een keer naar de merrie bokte en kalm wegliep. Oma. Pff hoe kwam ze erbij. Met een aller best humeur grijnsde ze en liep naar een ander paard. Na een leuk gesprek te hebben gehad hoorde ze het fluittoontje van de handelaar. Hier had ze geen zin in, niet weer die handelaar. Amani snoof en steigerde laag. Haar manen stoven op en ze trapte een keer in de lucht. De merrie voelde hoe de handelaar haar ruw bij het halster nam en haar meeleidde naar de stal.

[jij mag beslissen of het topic uit is, anders kunnen we altijd nog de volgende dag ofzo doen Very Happy]


Edit Amourette: Topic is uit nu. :3

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum